Sve veća uporaba interneta, dovela je do situacije, da smo svi zajedno uvidjeli da je to jedno veliko tržište na kojem može da se vrši kupoprodaja proizvoda i usluga.

Kada kažemo prodaja na internetu, pored klasičnih oglasnika na kojima postavite da prodajete nešto, ozbiljna prodaja na internetu dešava se putem društvenih mreža. Prvenstveno se to misli na društvene mreže Facebook i Instagram, koje su u našoj zemlji najpopularnije. Prema posljednjim podacima broj korisnika Facebooka u Bosni i Hercegovini je: 1,6 milijuna, dok na Instagramu ima cca. 630 tisuća stanovnika BiH.

1. POSTAVKE FACEBOOK STRANICE
Ako imate neki biznis, ili radite marketing za nekoga onda je potrebno da na Facebooku imate svoj profil preko kojeg ćete to sve raditi, dok za taj biznis otvarate Facebook stranicu. Facebook profil je za vaše privatne stvari, dok su Facebook stranice za biznise. Jedna Facebook stranica može imati više administratora, tj. osoba koje upravljaju njom. Facebook stranica nema ograničenja u broju ljudi koji je prate (lajkaju), ima mogućnost sponzoriranja svojih objava, dolaska do većeg broja ljudi koji su zainteresirani za Vaše proizvode ili usluge. 

Na Facebook stranici obratite pažnju na profilnu sliku. Ako ste firma, onda obavezno za profilnu sliku postavite logo firme, ali ako se vi sami brendirate, npr. trener ste nekih vještina, onda na za profilnu sliku postavite svoju sliku. Dimenzije profilne slike su 180x180 px, i bitno je da pazite na njih, kako bi ona bila lijepo prikazana na svim uređajima.

Cover fotografija je bitna, jer ona posjetiocima odmah "upada u oči", čim otvore Vašu Facebook stranicu. Za profilnu fotografiju možete da postavite Vaš tim u radnoj atmosferi, nešto što ste već radili. Izbjegavajte da u prvi plan odmah nudite ljudima da nešto kupe. 820x312 px je dimenzija cover fotografije.

About us, odnosno "O nama", je obavezno da ostavite na svojoj stranici. To je mjesto na kojem Vi pričate svoju priču. Tko ste, što ste, napišite zašto prodajete to što nudite, šta će dobiti oni koji kupe Vaše proizvode ili usluge. Ne zaboravite ispuniti sva polja, adresa, broj telefona, email, web stranica.

2. TARGETIRANJE PUBLIKE (Tko su, i gdje su mi kupci na društvenim mrežama?)
Kada imate proizvode ili usluge, onda znate kome su namijenjeni. Sada je najveći zadatak, kako da te osobe pronađete na društvenim mrežama. No, Facebook ima super alate, gdje publiku možete "gađati" po polu, godinama, lokaciji, interesiranjima, ponašanjima. Ukratko, ako npr. imate proizvode za njegu lica, sigurno da će u većini slučajeva kupci Vaših proizvoda biti žene. Vrlo lako ih možete targetirati. Kada pronađete svoju publiku na društvenim mrežama, mnogo manje novca ćete trošiti, a mnogo više prodavati.

3. OPIS PROIZVODA ili USLUGE
Kada pišete opis proizvoda ili usluge imajte na umu svoga kupca, onog što ste targetirali, ili kojeg gađate na društvenim mrežama. Ne možemo svima sve prodati. Obično pokušaji da svima nešto prodamo, završavaju na tome da nikome ništa ne prodamo. Što bolje poznajete svoje kupce, to će vam biti lakše da napišete opis za svojih proizvoda. Dok pišete opis, sa uma nikada ne sklanjajte kupca, jer to je ono što bi i vas držalo "budnim" i zainteresiralo za određeni proizvod ili uslugu. Pištite o benefitima, prednostima vašeg proizvoda u odnosu na druge, pišite šta dobivaju oni koji vas probaju. 

4. SLIKA
Jednako važan segment, ako ne i važniji od prethodnog je i slika, odnosno vizual koji koristiti u svojoj reklami. Morate biti svjesni, da ljudi neće obratiti pažnju na loše fotografije, ili ako i obrate pažnju, pogledat će ko je to tako lošu fotografiju postavio, i još će vam to donijeti minuse kod njih. Zato je jako bitno da Vaša slika priča priču, da je povezana sa Vašim proizvodom, a prvenstveno da je povezana sa potrebama vaših potencijalnih kupaca. Korisnici će prvo vidjeti sliku, pa tek ako ih zainteresira, početi čitanje reklame... Nemojte koristiti iste slike za neke korisne sadržaje koje ste objavili korisnicima, i za ponude/reklame, jer će se onda to stopiti u jedno, i neće imati nikakvog efekta. 

5. ODGOVARAJTE NA KOMENTARE i PORUKE
Nemojte zanemariti komentare ispod Vaših objava. Većina korisnika čita te komentare. Nikada ne brišite negativne komentare, nego pokušajte da Vašim odgovorom poentirate. Imajte prijateljski ton, ne previše služben, ali i ne previše opušten. Na komentarima, posebno prvi put persirajte korisnike, dok u porukama predložite komunikaciju bez persiranja. 

6. NUDITE EKSKLUZIVNE PONUDE PREKO VAŠE STRANICE
Recite kupcima da će dobiti nešto ako Vas pođu pratiti. Npr. ako lajkaju vašu stranicu, imaju popuste, besplatnu dostavu ili slično. To ljude privlači, i navodi na akciju, u ovom slučaju da Vas pođu pratiti.

7. NEĆETE PRODATI AKO BUDETE SAMO NUDILI SVOJE PROIZVODE
Ako budete korisnicima društvenih mreža stalno upadali u njihov prostor (Newsfeed) sa svojim ponudama, da im nešto prodate, onda to može imati kontra efekat. Zato je bitno da objavljujete korisne sadržaje, koji će vaše potencijalne kupce držati na okupu. Uvidjet će da ste zainteresirani za njihove potrebe, da želite da im pomognete. Tek tada možete nešto prodati. Agresivna reklama nije nikome donijela prodaju. 

Bilo je to sedam savjeta kako da prodajete na internetu sa fokusom na društvene mreže Facebook i Instagram.

Ako ste zainteresovani da naučite više o prodaji na internetu, kako da pronađete kupce za svoje proizvode ili usluge, kako da im se obratite, obavještavamo vas da SCU Travnik organizuje po prvi put u Središnjoj Bosni tečaj Digitalnog marketinga, pod nazivom: Kako da prodate uz pomoć Facebooka, Instagrama i Newslettera.